facebook
pon.-sob. - 8:00 - 18:00 info@holterdodomu.pl +48 539 785 763

(Istnieje możliwość zamówienia badania telefonicznie)

Koszyk suma: 0,00 zł

Jak dbać o odporność zimą?

Jak dbać o odporność zimą?

Jak dbać o odporność zimą?

Zimą jesteśmy narażeni na infekcje wynikające z obniżonej odporności. Warto poznać sposoby, które pomogą nam zwiększyć odporność w tym okresie!

 

Jak wzmocnić odporność?

  • Zadbaj o odpowiednią ilość snu

Sen jest ważny. Podczas snu nasz organizm się regeneruje. Niewystarczająca ilość snu sprawia, że nasz organizm traci odporność i staje się bardziej podatny na infekcje. Niedobór snu powoduje rosnące napięcie, a niewypoczęty organizm jest bardziej narażony na depresję lub problemy z koncentracją.

Jeśli nie zapewniamy sobie odpowiedniej ilości snu, narażamy się na obniżenie odporności. Zimą dni są krótsze, przez co powinniśmy znaleźć więcej czasu na odpoczynek.

 

  • Ruszaj się!

Wszyscy wiemy, że ruch to zdrowie. Każdy rodzaj aktywności fizycznej jest ważny. Wybierzmy sposób spędzania wolnego czasu, który będzie pasował do naszego stylu życia. Może to być bieganie, siłownia lub spacer.

 

  • Zażywaj witaminę C

Regularne zażywanie witaminy C wzmacnia odporność. Naturalnie występującą witaminę C możemy znaleźć w owocach (największe jej stężenie w owocach cytrusowych). Dużą zawartość witaminy C znajdziemy również w dzikiej róży – aż 1800mg, rokitniku – do 1100mg oraz dereniu – do 200mg. Niedobory witaminy C objawiają się nie tylko obniżoną odpornością, ale również depresją, osłabieniem, bólem stawów czy problemami z gojeniem się ran.

 

  • Naturalne sposoby podnoszenia odporności

Aby zadbać o odporność organizmu, należy nie tylko zażywać suplementy witaminowe. Zaleca się również stosowanie naturalne źródła wzmacniania odporności jak miód czy imbir. Miód posiada właściwości przeciwzapalne i antybiotyczne. Jest idealnym wspomagaczem odporności, a przy tym zawiera witaminy C, A i E. Imbir natomiast zawiera gingerol i charakteryzuje się właściwościami przeciwzapalnymi. Łagodzi bóle stawów i mięśni, obniża poziom glukozy we krwi i działa przeciwbólowo na bóle menstruacyjne. Imbir znajduje zastosowanie podczas przeziębienia lub grypy – łagodzi ból gardła, zmniejsza kaszel i działa kojąco na oskrzela.

 

  • Zdrowa dieta

Regularne i zdrowe posiłki odpowiadają za nasz układ immunologiczny. W posiłkach powinniśmy dostarczać wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Nasza dieta powinna być bogata w węglowodany, białka i tłuszcze. W okresie zimowym powinniśmy zwiększyć podaż kwasów tłuszczowych, które zawarte są w rybach, oleju lnianym i rzepakowym oraz owocach morza.

 

  • Nie bój się sięgnąć po suplementy!

Suplementy diety pomagają uzupełnić niedobory składników odżywczych w naszym organizmie. Jeśli w pożywieniu nie dostarczamy wszystkich składników odżywczych, powinniśmy wspomóc się suplementami diety.

 

Sprawdź nasz artykuł: Wpływ pandemii na zaburzenia rytmu serca!

Blog tworzymy we współpracy ze specjalistami

Łukasz Zientek

lek. Łukasz Zientek,
specjalista kardiologii

Zaopiekuję się Twoim sercem, jestem odpowiedzialny za merytoryczne opisywanie badań w Holter Do Domu i konsultacje telemedyczne.

Katarzyna Natkaniec

lek. Katarzyna Natkaniec

Swoją wiedzę pogłębiam w dziedzinach takich jak kardiologia oraz medycyna ratunkowa. Z przyjemnością postaram się odpowiedzieć na nurtujące Cię zagadnienia w aspekcie medycznym , w oparciu o najbardziej aktualną wiedzę.


Magdalena Macha

Przeprowadzę Cię przez każdy etap realizacji zamówienia i rozwieję wszystkie Twoje wątpliwości oraz otoczę Cię wsparciem

px1 do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl