pon.-sob. - 8:00 - 18:00 info@holterdodomu.pl +48 539 785 763
Koszyk suma: 0,00 zł

Strefa Wiedzy - Holterdodomu.pl

Domowe sposoby na odporność
Domowe sposoby na odporność

Domowe sposoby na odporność

Zima to czas, kiedy nasz organizm jest bardziej narażony na infekcje i wirusy. Gdy nasz układ odpornościowy dobrze funkcjonuje, jesteśmy w stanie uniknąć infekcji. Jak dbać o odporność w tym szczególnym okresie?

 

Obniżona odporność

Niska odporność organizmu bierze się z nieodpowiedniego stylu życia i złego sposobu odżywiania się. Nadmierne stosowanie używek jak alkohol, papierosy czy nadużywanie leków znacznie obniża odporność organizmu.

Na obniżoną odporność wpływ mają takie czynniki jak:

  • stres

  • używki

  • mała ilość snu

  • uboga dieta

  • niektóre leki

 

Domowe sposoby na odporność

Warto dbać o odporność, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy jesteśmy narażeni na infekcje i wirusy.

 

Dieta bogata w składniki odżywcze

Odpowiednia dieta jest kluczem do zdrowego organizmu. Aby utrzymać nasz organizm w zdrowiu powinniśmy spożywać dużo owoców i warzyw. Owoce są dobrym źródłem witaminy C, która odgrywa dużą rolę w utrzymaniu odporności organizmu. Najwięcej witaminy C znajdziemy w dzikiej róży (do 2500mg witaminy C na 100g) oraz aceroli (około 1677mg na 100g). Bogata w witaminę C jest również czarna porzeczka i pietruszka.

 

Czosnek

Czosnek zawiera antyoksydanty, które regulują i poprawiają pracę układu odpornościowego. Również zawarta w czosnku allicyna ma pozytywne działanie na nasz organizm. Czosnek obniża poziom cholesterolu i wzmacnia kości. Stanowi naturalny antybiotyk. Czosnek można przyjmować surowy (1-2 ząbki dziennie), w postaci syropu lub tabletek.

 

Miód

Miód składa się z cukrów prostych – z glukozy oraz fruktozy. W miodzie znajdują się aminokwasy i witaminy, które wspierają odporność organizmu. Miód lipowy posiada również właściwości antybakteryjne. Ma działanie lecznicze w stanach zapalnych i wspiera organizm w walce z bakteriami.

 

Zioła

Jednym z najlepszych ziół stosowanych na odporność jest czarny bez. Można spożywać zarówno owoce jak i kwiaty z czarnego bzu. Czarny bez pomaga w zwalczaniu infekcji organizmu. Syrop z czarnego bzu działa wykrztuśnie i przeciwgorączkowo.

Działanie przeciwzapalne wykazuje również aloes, który jest bogaty w witaminy i minerały. Aloes pomaga w leczeniu alergii i łuszczycy, a także w leczeniu infekcji.

Czystek działa przeciwzapalnie – zwalcza wirusy i bakteria. Pity regularnie wspomaga organizm w utrzymaniu prawidłowej odporności.

Popularna przyprawa – oregano – również wykazuje właściwości przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze.

 

Suplementacja witamin

Witaminą odpowiedzialną za odporność organizmu jest witamina C, która pomaga w zwalczaniu infekcji bakteryjnych i wirusowych poprzez wzrost aktywności krwinek układu odpornościowego. Witaminę C znajdziemy również w owocach i warzywach. Niedobór witaminy C powoduje osłabienie organizmu, szybkie męczenie się, brak apetytu, spowolnione reakcje i senność. Odpowiednia dawka witaminy C zapewnia organizmowi odporność, opóźnia procesy starzenia się, wzmacnia zęby i bierze aktywny udział w procesie gojenia się ran.

 

Sprawdź nasz artykuł: Jakie witaminy na odporność?

Dbaj z nami o swoje serce!
Zapisz się do naszego newslettera - nie rozsyłamy SPAMU - same wartościowe treści spod ręki kardiologa! :)
Submit
Twoje dane będą przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności
Holter 24h

Standardowe Badanie Holter EKG

Zamów
Holter 12-odprowadzeniowy

Badanie Holter 12-odprowadzeniowy

Zamów
Holter ciśnieniowy 24h

Badanie Holter ciśnieniowy

Zamów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl